Hastane Kuralları
15 Aralık 2021

hkural.png

Hasta ve Hasta Yakınlarının Uyması Gereken Kurallar

Değerli Hasta ve Hasta Yakınlarımız;
 
Amaç
 
Klinikler (Servisler)'de yatan hasta yakınlarını servis kuralları ve giriş çıkış kuralları ile ilgili bilgilendirmek.
 
Kapsam
 
Klinikler(servisler)hasta yakınlarını bilgilendirme konularını kapsar.
 
Kısaltmalar
 
WC: Water closet
 
Tanımlar
 
Vizit: Ziyarette bulunma, gözden geçirme.
 
Water Closet: Su Odası.
 
Refatakçi: Hastanelerde hastanın yanında kalan, hastaya yardımcı olan kimse.
 
Sorumlular
 
· Hasta ve Hasta Yakınları
 

Faaliyet Akışı


Klinikler (Servisler) Hasta Yakınlarını Bilgilendirme;
 
1- Hastaneye dışarıdan yiyecek, içecek getirmek hastalarımızın sağlığı açısından yasaktır. Sabah, öğlen, akşam ve diyeti olan hastalar için ara öğün yemek hizmetimiz vardır
 
2- Hastanemiz ziyaret saatleri her gün saat 12.00-14.00 ve 18.00 – 20.00 saatleri arasındadır.
 
3- Odanızın telefon numarası odanızdaki telefon cihazı üzerine yazmaktadır. Yakınlarınıza bildirmeniz halinde doğrudan aranabilirsiniz.
 
4- Wc ve banyoyu temiz kullanın.
 
5- Hasta yatağının başında ve banyoda hemşire çağrı sistemimiz mevcuttur. Gerektiğinde hemşire çağrı sistemini kullanabilirsiniz.
 
6- Hekiminiz günde iki kez vizit (ziyaret) yapar.
 
7- Hastaneye çocuk ziyaretçi getirilmemesi rica olunur. 12 yaşından küçük çocuklar ziyaretçi olarak kabul edilemez.
 
8- Hastamızın sağlığı açısından sakınca doğurabilecek durumlarda, ziyaret ilgili hekimin iznine bağlıdır.
 
9- Yoğun bakım bölümlerinde ziyarete kesinlikle izin verilmemektedir. Yoğun bakımlarda her gün saat 14.00 ile 15.00 arası hasta yakını bilgilendirmesi doktor tarafından yapılır.
 
10- 4207 sayılı yasa gereğince hastanemizde sigara içmek yasaktır. Yasaya uymayanlar hakkında 4207 sayılı yasaya göre pra cezası uygulanacaktır.
 
11- Sigara içtiğiniz zaman genel sağlık sorunlarına yol açmasının yanı sıra size yapılacak olan kalp ve damar cerrahi ameliyatının sonuçları olumsuz yönde etkileneceğinden, ameliyat öncesi ve sonrası dönemde kesinlikle sigara içmeyiniz. Aksi halde ameliyatınız yapılamayabilir; veya ameliyat sonrası dönemde problemle karşılaşabilirsiniz
 
12- Refakatçiler hastanemizin vereceği kartını taşımak, kurumumuzca istenildiği takdirde göstermek mecburiyetindedirler.
 
13- Refakat süresinin bitimi ya da hastanın taburcu olması durumunda refakat kartının mutlaka servis hemşiresine teslim edilmesi gerekmektedir.
 
14- Yatış sırasında değerli eşyaların hasta tarafından, kendi yakınına teslim edilmesi gerekmektedir. Yakını olmayan hastalar, hasta eşyaları teslim formuyla eşyalarını teslim eder.
 
15- Hastane işleyiş ve düzeni ile ilgili her türlü sorularınızı, hastanız/hastalığınız hakkında öğrenmek istediğiniz her türlü bilgi için hekim ve hemşirenize başvurabilirsiniz.
 
16- Hizmetlerimizle ilgili görüş, öneri, teşekkür ve şikayetlerinizi hastanemizin web sitesine www.erzurumbeah.saglik.gov.tr Hasta Görüş ve Öneri Formunu doldurarak ya da Hasta Hakları Birimine yapabilirsiniz.
 
17- Hastane yönetmelik ve hükümlerine uymayan; binaya, cihazlara, eşyalara kasti zarar veren, yapılan uyarıları dikkate almayan hasta ve yakınlarından verdikleri zarar geri istenebilir.

18- Pandemi sürecinde hastanemizde maske takmak zorunludur.

19- Hastanemiz pandemi hastanesi (covid-19) olduğu için enfeksiyon servislerimize Hekim onayı dışında refakatçi ve ziyaretçi kabul edilmemektedir. Pandemi sürecinde kendi sağlığınızı ve toplum sağlığını korumanız açısından maske,hijyen ve sosyal mesafe kurallarına uyalım lütfen.


Yoğunbakım Ünitesi Hasta Yakınlarını Bilgilendirme Ve Giriş Çıkış Kuralları Talimatı


Amaç

 
Yoğun bakım ünitesin de yatan hasta yakınlarını yoğun bakım ünitesinin kuralları ile ilgili bilgilendirmek.
 
Kapsam
 
Yoğun bakım ünitesindeki hasta yakınlarını bilgilendirme konularını kapsar.
 
Kısaltmalar
 
YB: Yoğun Bakım.
 
KVC: Kardiovasküler Cerrahi.
 
Tanımlar
 
Vizit: Ziyarette bulunma, gözden geçirme.
 
Vardiya: Nöbetleşe çalışma.
 
İzolasyon: İki ortam arasında ses, ısı geçişinin önlenmesi için geliştirilen yöntem ve tekniklerin tümüne izolasyon denir.

Galoş: Temizlik amacıyla özellikle hastanelerde ayakkabı üzerine geçirilen plastik gereç.
 
Pediatri: Çocuk hastalıkları ile ilgili hekimlik dalı.
 
Antiseptik: insan, hayvan ya da bitki dokularına yerleşerek öncelikle bu bölgedeki dokunun, daha sonrasında da tüm vücudun çalışmasını etkileyen bakteri, mantar ve virüslerin öldürülmesini sağlayan maddelerdir.
 
Sorumlular
 
· Hasta ve Hasta Yakınları
 
Faaliyet Akışı
 
1. Hekim, Hemşire tarafından Yoğun Bakıma getirilen hastanızın tıbbi tanı, tedavi ve bakım ile ilgili işlemleri(genel durumu) açıklanır. Hastanız ilgili yoğun bakım ünitesine alınır.
 
2. Yoğun Bakim hemşiresi ve yardımcı personel tarafından yatağına alınır.
 
3. Her vardiyada 1 hemşire bakım hizmeti sunar.
 
4. Hastanızın hemşiresi size kendini tanıtarak, hastanızın ihtiyaçlarını size bildirecektir.
 
5. Doktor vizit saati 08:30 – 09:00 ve 16:30 – 17:00 arasındadır.
 
6. Hastanızın durumuyla ilgili görevli hekim tarafından hastanın ilk kabulünde,
 
her gün saat:12:00-13:00 arası ve gerektikçe bilgilendirme yapılır.
 
7. Yoğun bakım koşulları hastanın durumu uygunsa ve Doktorunuz izin verdiği takdirde hastanızla görüşme saatiniz:

KORONER Y.B : 12:00 – 13:00
KVC Y.B : 17:00 – 18:00
GÖĞÜS CERRAHİ Y.B : 17:00 – 18:00
ANESTEZİ Y.B : 12:00 – 13:00
REANİMASYON Y.B : 12:00 – 13:00
BEYİN CERRAHİ : 12:00 – 13:00
PEDİATRİ Y.B : 12:00 – 13:00

Hastanızla görüşme saatleriniz yukarıdaki tablodaki saatlerde ve  hastanın yanına 1 kişi alınır. Bunun dışında yoğun bakım ünitesine asla girilmez.

8. İzolasyon odasındaki hastalara ziyaretçi kabulü yapılmamaktadır. Bu önlem hastanızın ve diğer hastaların sağlığı için alınmıştır.

9. Yoğun bakıma ziyaret için girecek kişilerin; hastanın 1.derece yakını olması ve kimlik gösterme mecburiyeti vardır.

10. Doktorunuzun izni ile yoğun bakıma girerken önce hemşirenin/güvenlik görevlisinin size söylediği önlemleri almak zorundasınız.

· Galoş giyiniz

· Yeşil önlük giyiniz

· Ellerinizi sabunla yıkayınız,kuruladıktan sonra el antiseptiğiyle ovuşturunuz.

· Eldiven takınız

11.Ziyaretiniz bittikten sonra

· Galoşunuzu çıkartın

· Eldiveninizi çıkartın

· Yeşil önlüğü çıkartın

12. Hastanızın hekim/hemşire/güvenlik görevlisi, bırakmış olduğunuz telefon numarasından sizi arayarak hastanızda gelişen acil durumu veya servise çıkışı haber verir.

13. Siz hastaneye gelinceye kadar hastanız yoğun bakımda bekletilir.
 
14. Hastaneye geldiğinizde hastanızın Hekim/Hemşire ve 1 yardımcı personel tarafından belirlenen servisteki odasına nakli yapılır.

15. Doktor poliklinik saati 09:00 – 12:00 ve 14:00 – 16:00 arasındadır.